Grywalizacja to technika, która znana jest głównie z gier (komputerowych czy też na konsolę), aczkolwiek zostaje wykorzystana w wielu dziedzinach. Projekt polega na doprowadzeniu do takiej sytuacji, w której użytkownik będzie tak zafascynowany danym produktem, że będzie poświęcał mu jak najwięcej swojego czasu. W dniu dzisiejszym zajmiemy się rozwiązaniami biznesowymi.

Od bardzo dawna jest wiadome, że właściciele zarówno małych jak i średnich oraz dużych przedsiębiorstw robią wszystko aby usprawnić działania swojej firmy . Rok 2015 okazał się bardzo dobrym okresem dla wszelkich osób, które wiążą swoje działania na z rynkiem aplikacji mobilnych połączonych z rozwiązaniami grywalizacji – rywalizacji opartej na scenariuszu i mechanizmie gier.

Jakie aspekty może obejmować ten proces podczas prowadzenia firmy? Po pierwsze, grywalizację możemy znaleźć oraz wykorzystać w dziedzinie marketingu. Przykładem takiego rozwiązania jest foursquare.com. To, co możemy osiągnąć poprzez zastosowanie tej techniki w marketingu, to przede wszystkim zaciekawienie uczestnika (pracownika), zmotywowanie do osiągnięcia zamierzonych celów. Wbrew pozorom, walka na rynku bardzo przypomina walkę graczy, szczególnie w sieci.

Drugą gałęzią została okrzyknięta sprzedaż osobista, która czerpie z gier rozwiązania taktyczne, czasem nawet umiejętność poruszania się po określonym terenie.  Edukacja oraz rozwój osobisty może również pobierać inspirację z wszelakich, dostępnych na rynku gier. Szkolenie pewnych umiejętności, system nagradzania, zdobywania punktów – to wszystko metody, które zapożyczone zostały z rozwiązań gier, a w swoich zadaniach mają na celu rozwój postaci (pracownika) jaką wybieramy na początku kariery. Same gry traktowane mogą być jako forma rekreacji dla naszych pracowników, jest to odrobina relaksu, oderwanie się od codzienności i obowiązków.

Wszelkie te zastosowania mają na celu sprawić, aby pracownik dawał z siebie jeszcze więcej, a jego zaangażowanie przekładało się na wymierne korzyści dla organizacji w której został zatrudniony. Rozwój każdego członka zespołu z osobna, jak i wszystkich razem stanowią klucz do sukcesu przedsiębiorstwa. Jeśli sprawdzonym rozwiązaniem okazała się rywalizacja, dlaczego by z niej nie skorzystać, przynajmniej na próbę?.